Bum Bum ijs: de favoriete traktatie van toen

Als kind maakte het niet uit of het zomer of winter was, Bum Bum ijs viel altijd in de smaak. Het ijsje had niet alleen een bijzonder uiterlijk, maar ook de smaak was vrij uniek te noemen. Zelfs volwassenen konden niet van het ijsje afblijven als deze in de vriezer lag. Ondanks de grote populariteit, zien we Bum Bum ijs niet meer in de schappen liggen. Hoe zit dat precies? 

De geschiedenis van Bum Bum ijs

Het populaire Bum Bum ijsje kwam op de markt in de 90’s. Het ijsje groeide al snel uit tot een populaire lekkernij. Tijdens de zomermaanden kon het daarom ook voorkomen dat het ijsje niet meer op voorraad was in de supermarkt. Het ijsje werd geproduceerd door Nestlé en zorgde voor een immens succes voor het bedrijf.

Ondanks het grote succes, besloot Nestlé om het ijsje niet langer in de Nederlandse schappen te leggen. Tot groot onbegrip van de BumBum ijs liefhebbers.

Hoe is Bum Bum ontstaan?

De naam BunBum is niet zomaar ontstaan. De naam is namelijk een toespeling op de bijnaam van een bekende Duitse tennisser. Het gaat hierbij om de Duitse tennisser Boris Becker, die ook wel ‘Bum Bum Boris’ genoemd werd. Op het moment dat Boris onverwacht in 1985 het bekende tennistoernooi in Wimbledon won, besloot Theo Schöller om een ijsje te ontwikkelen, als eerbetoon aan de tennisser. De vorm van het BumBum ijsje is daarom te vergelijken met een tennisracket.

Het ijsje werd op de markt gebracht in 1986. Het ijsje was direct een enorm succes, waardoor het ijsje in het vaste assortiment van het Duitse ijsassortiment kwam. Het enorme succes zorgde ervoor dat het ijsje ook op de markt werd gebracht in Nederland. Het ijsje was voornamelijk in de groothandels te vinden, waardoor je ze vaak terug zag komen in horecagelegenheden, tankstations, zwembaden etc.

Waar stond het BumBum ijsje om bekend?

Het Bum Bum ijsje was gemakkelijk te onderscheiden van andere ijssoorten. Het ijsje bestaat uit vanille-ijs, in combinatie met aardbeien fruitijs. Beide ijssoorten worden bedekt door een helderrood suikerglazuur. Bovendien beschikt het ijsje over een kauwgomstokje, waardoor letterlijk elk gedeelte van het Bum Bum ijsje gegeten kan worden. Bekijk het hieronder in deze BumBum ijsjes review:

Ondanks dat het ijsje in Nederland niet meer te koop is, kun je nog wel degelijk aan het ijsje komen. Hierdoor kunnen jong en oud nog steeds genieten van het lekkere ijsje.

https://www.youtube.com/shorts/KpbVYFVk99Q

Waar kun je BumBum ijsjes kopen?

Als je weleens in Oostenrijk of Duitsland bent geweest, dan heb je het ijsje vast al eens bij de supermarkt of ‘tankstelle’ voorbij zien komen. In beide landen wordt het ijsje namelijk nog steeds verkocht. Toch is dit natuurlijk niet gemakkelijk kopen als je niet direct aan de grens woont of als je niet enkel tijdens de vakantie wil genieten van het ijsje.

Helaas is er buiten Duitsland en Oostenrijk geen mogelijkheid om het ijsje te kopen. Het wordt in Nederland niet verkocht via supermarkten of groothandels.

Bum Bum for two

Het succes van het Bum Bum ijsje in Duitsland zorgt ervoor dat Nestlé ook een nieuwe variant bedacht heeft op het populaire ijsje. In het jaar 2017 heeft Nestlé namelijk Bum Bum for Two op de Duitse markt geïntroduceerd.

Het Bum Bum for two ijsje bestaat uit een doosje met acht kleine ijshapjes. De ijshapjes zijn in snackvorm en zijn kleiner van vorm. Bovendien bevatten deze hapjes geen melkijs met aardbeiensmaak, maar enkel vanille-ijs. Bovendien hebben ze niet de bekende kauwgomstokjes.

Foto van Mariana
Mariana

Ik ben Mariana, een gepassioneerde schrijver van blogs met een talent voor het reviewen en analyseren van diverse producten en onderwerpen. Met een scherp oog voor detail en een liefde voor onderzoek, streef ik ernaar om mijn lezers eerlijke en uitgebreide beoordelingen te bieden. Mijn werk varieert van technologie en lifestyle tot huishoudelijke producten en beauty. En daarnaast schrijf ik ook leuke en interessante blogs. Door mijn nieuwsgierige aard en veelzijdige interesses blijf ik altijd op de hoogte van de laatste trends en innovaties. Ik geloof in de kracht van informatie en streef ernaar om mijn lezers te helpen weloverwogen keuzes te maken door middel van mijn artikelen en reviews.

Inhoud

Andere artikelen